HunLap.hu
Szlogen kell ide.

MENÜ
Ezeket a szabályokat minden ligatagnak kötelessége betartani! Aki bármely részét megszegi az büntetésekre számíthat, vagy esetleg ki lesz rakva a ligából!
Hivatalos Mód: F1 SMT 2012 + Super patch
Kötelező használni:
-Setupok használata engedélyezve!
-107%-os patch-et a code.rar-t és a code.txd fájlokat a save/neved mappába bemásolni! Letöltések menüből letölthető!
-Egyedi skin használata csak a sisakokra érvényes de utánna kötelező elküldeni azokat a ligavezetőnek!



1. Verseny körülmények:

- Versenytáv : 50%
- A versenyen 1 boxkiállás kötelező!
- Gumikopás : 4X
- Üzemanyag használat : Normál
- Mechanikai hibák : Idő arányos
- Törés : 50% (Kivéve: városi pályákon 20%)
- Időjárás : Valós


 


2. Segédletek:

-Kanyarodási segédlet: Engedélyezve
-Helyes irány mutatása: Tiltva
-Automata fék: Tiltva
-Stabil segédlet: Tiltva (Kivéve utcai pályákon)
-Helyes irányba fordítás: Tiltva
-Sebezhetetlenség: Tiltva
-Automata váltó: Engedelyezve
-Kipörgésgátló: Engedélyezve
-Blokkolásgátló: Engedélyezve
-Boxutca segédlet: Tiltva
-Kuplung segédlet: Engedélyezve

4. Pontozás:
F.I.A. Szabályzat szerint
1 = 25 pont
2 = 18 pont
3 = 15 pont
4 = 12 pont
5 = 10 pont
6 =  8 pont
7 =  6 pont
8 =  4 pont
9 =  2 pont
10 = 1 pont
Leggyorsabb kör= 1 pont
Rajt-cél győzelem= 1 pont

5.Kötelező részvétel:
  • Szabadedzések (csütörtök délután, Pénetek délután, Szombat Délelőtt)
  • Szombati időmérő (Q1,Q2,Q3)
  • Vasárnapi futam (Felvezető kör + verseny + levezető kör)
  • A Futam lezajlása a követező:
- a futam csak a teljes mezőnnyel indul el, hogy legyen esély mindenkinek a nyerésre.
- a futam az felvezető körrel kezdődik és ott a gumikat bemelegíthetik a pilóták, hogy ne legyen a hideg gumik miatt kicsúszás a rajtnál.
(aki nem melegíti be kellőképpen a gumikat és balesetet okoz az vessen magára!!)
6. Vezetési szabályok:

• Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat!

• Tilos ütközéssel, lökéssel előnyt szerezni!

• Tilos mindenféle indokolatlan fékezés!

• Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár a futamról! Amenyiben balesetet is
okozol ezzel, akkor azonnali kizárás jár a ligából!

• Tilos tolatni a pályán! A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kismértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni!

• Aki elveszti a kerekét, annak ki kell állnia, mivel ez nem javítható!

• Az esetleges laggolások miatti ütközéseknél nem élvez teljes védelmet a vétkes pilóta, ugyanis a "lagg" többnyire nem egyik pillanatról a másikra jelentkezik.

7. Zászló szabályok:

• Sárga zászló:közelben baleset vagy kicsúszás van, óvatosabb vezetés kötelező!Ha szükséges, akkor megfelelő lassítással kell alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Előzni tilos a sárga zászlós szakaszon!

• Kék zászló: hamarosan lekörözés lesz, el kell engedni a leköröző versenyzőt / versenyzőket. A program háromszor szólít fel az elengedésre, utána stop&go vagy fekete zászlós büntetést ad.

• Fekete zászló: versenyből való kizárás.
Amennyiben a büntetés a versenyből való kizárás, akkor kötelező a box-ba menni és ott leparkolni az autót. Tilos úgy körözni, hogy valakit diszkvalifikáltak a versenyből!!!;ez akár a bajnokságból való azonnali kitiltást is vonhat maga után!!!
8. Büntetések:

• Szombati időmérő edzés kihagyása: utolsó helyrő való indulás

Akit az időmérőn bármilyen szabálytalanságon kapunk az idejét töröljük, és utolsó helyről kell rajtolnia

• Rajtnál való kiugrás: STOP&GO Büntetés

• Ha valaki balesetet/baleseteket okoz és nem engedi vissza maga elé a másikat, akkor időbüntetés,hátrasorolás jár

• Feltartás: figyelmeztetés,
időbüntetés

• Folyamatos, szándékos  pálya átvágás: figyelmeztetés, időbüntetés

• Cikázás: figyelmeztetés, időbüntetés

• Ha kiestél a futamból chatelni tilos mivel ezzel a többiek futamát zavarod: a szabály megszegéséért: figyelmeztetés, rajtbüntetés jár


• Tilos megálni vagy keresztbe állni a pályán: időbüntetés, futamból való kizárás

Az a versenyző aki folyamatosan nem jön el a futamokra, az ki lesz zárva a ligából! (Kivéve, ha előre szól, hogy nem tud részt venni a futamon).

9.Óvások

-A futamon nincs Restart!;kivéve akkor, ha a rajtnál lagg van.Ha a mezőny több,mint fele kiesik akkor sincs restart,ha valaki más által esel ki akkor se.Ebben az esetekben annyit tehetsz, hogy ovást nyújtasz be és a futam után kivizsgáljuk az esetet.Nefeledd ha kiestél a versenyből tilos a chat megszegéséért büntetés jár!

- Az óvásokat a verseny után lehet benyújtani.

- Ha óvást nyújtasz be akkor ne csak azt közöld velünk, hogy ki szabálytalankodott ellened és mikor, hanem nézd vissza a futam replayt és írd le a pontos másodpercet, hogy mikor történt az eset.Ha ezt nem teszed meg akkor sajnos nem sokmindent tehetünk az érdekedben.Amennyiben megadod a pontos másodpercet az lesz az első dolgunk, hogy bekapcsoljuk a replayt odatekertessük a megadott másodperchez és kivizsgáljuk az esetet.

-Íme egy példa: ha pl.: Joli szabálytalanságot követ el Bözsi ellen, akkor a verseny után Bözsi visszanézi a replayt (a teljes verseny visszajátszását), leírja/megjegyzi, hogy hányadik másodpercben esetleg másodpercekben történt ellene szabálytalanság, majd feljön szépen a chatre és leírja, hogy ki szabálytalankodott ellene és mikor, pl:
Joli a 256. másodpercben
Fingarc a 333. másodpercben

10.Ligából való kizárás:

Ligából való kizárás jár:

Futamokon nem való részvételért

Többszöri szabályáthágásért

Futamon való ámokfutásért

11.Futam halasztás:

-Aki a világbajnokság 1,2,3-ik helyén áll csak az kérhet futamhalasztást.Az az illető aki halasztást kérte az adott futamra az már újjabb időt nem kérhet arra a futamra.Ha a következő megeggyezet időpontra se tud eljöni az illető akor sajnos nem indul a futamon.A futamot mindenképp elindítsuk, ha a ligavezető is jelen van a szerveren a csalások elkerülése végett!
12.A 3.szabadedzésen egy próba futam is lesz amin safety car is résztvesz. (Safety car pilóta: Klajkó András)
Safety car szabályok:
-a safety car csak balesetnél jön be és 3-4 körön keresztül tartózkodik a pályán.
-ha bejön a safety car akkor a legelső pilóta fölzárkózik és boxlimiter használatával halad mögötte és így a többinek is. (A safety car mikor bejön a boxba, akkor kikapcsolja a limitert és eltávolodik a mezőnytől.)
- A lekörözött pilóták elmehetnek a safety car mellett és be kell fogniuk a sor végét.
- Amíg bent van a pályán a safety car akkor kilehet állni a boxba.

13.Új szabályok a szezon előtt
14. Kers és DRS használata:
A Kers az akárhol nyomható de csak 6.6 mp-ig aztán ujratölti magát automatikusan a kör végén.
A DRS-t azt az időmérőn bárhol de a futamon csak a kijelölt szakaszon.

-Ha a futamon kiessel kötelező megvárni a futam véget, mert a futam idejeiről kép fog keszülni amint a kép  elkészült lehet meni.Amenyiben idő előtt távozik az illető a következő időmérőn időbüntetésre számithat!


Aki nem olvassa el a szabályzatot az vessen magára!

Menü

Weboldal készítés ingyen

Szavazás

Ki a legjobb versenyző a ligában?
Klajkó András
Kiss Levente
Mc Szőri
Ficzere Norbert
Szemes Dávid
Novák Szabolcs
Domonkos Bálint
Raffai Ádám
Magyar Csaba
Német Klaudió
Peti Mester
Tóth Péter
Asztali nézet